Fortell dine venner også! Del her:-)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1992, Revelation Now Junk Mail Painting

1992, Revelation Now Junk Mail Painting (Photo credit: Joe Crawford (artlung))


Vi har gjennom noen år nå levd i ett ustabilt klima. Ikke bare her i Norge, men over hele jorden. Har den bibelske endetiden begynt, eller har det andre og mer menneskelige grunner. Mange spør, og sikre svar finnes knapt. Jeg har som kristen sett på noen momenter, forsøksvis uten å gå i denne tåpelige fellen som endte i en for så vidt hyggelig 21. mai.

Jeg skriver selvfølgelig denne lille kommentaren som en bakgrunn for det som ikke skjedde 21. mai. Jeg ga her på State Of Globe i forkant veldig klar melding over hvor ille jeg synes dette hysteriet var. Et hysteri jeg er redd vi får se mer og mer av i tiden som står foran oss. Mange endetidsprofeter og selvbestaltede Kristusfigurer vil prøve å gjøre seg interessante, og spesielt vil det skje om folk har fått panikk fordi vi har hatt ett økonomisk ragnarok, et svært alvorlig terrorangrep, eller noe i den duren.

Ubehagelig
Du kan vente deg å høre fra en som kaller seg ((Maitreya)) og hans «profet» ((Benjamin Creme). Han er nok noe av det mest alvorlige og forføreriske jeg har sett, og både Maitreya og Creme må man gå svært etter i sømmene. Denne allerede nevnte karen her ser også ut til å være en som vil kunne skape mye ugreit. Hører du på hva han sier vil du muligens merke at bare stemmen er direkte ubehagelig.

Vil ha frykt og kaos
Jeg merker jeg blir litt kvalm av tanken på at mennesker skal falle for dette. Det finnes grunner til å tro at det er en sammenheng mellom noen av de mest avanserte av disse vesenene og pengemakt, som vil legge alt på jorden fullstendig under sine føtter. Frykt, kaos og en mann som tilsynelatende kan bringe fred, ro og orden er en helt forutsigbar strategi fra disse kreftene, som ønsker en verden der landgrenser er borte og alt styres som i Kina. Ingen utenfor den svært snevre eliten skal ha noe å siu. De skal bare levere så lenge de kan jobbe. Deretter er det på tide å dø.

Dette er virkeligheten
Om vi går tilbake til utgangspunktet med endetidstegn som dårlig vær osv. viser denne videoen på mange vis realitetene, og de er til forveksling lik det Jesus taler om i Matteus Evangelium Kap. 24. Dette er realiteter som Bibelen ikke sier noe om hvordan faktisk oppstår, bare at de skjer. Derfor kan man ikke bruke argumenter om global oppvarming, værvåpen osv. som begrunnelse for at det som skjer i bibelsk forstand ikke er endetiden. Jesus sier at det skal skje, ikke hvordan det skal skje. I det videre som skrives her er altså ikke årsaken noe poeng. Kun hva Jesus sier skal skje.

Summen av Guds Ord
I Salme 119.160 står det: «Summen av ditt ord er sannhet, og til evig tid står all din rettferds lov fast». Jeg er ingen Bibellærd eller teolog, men dette må ligge til grunn i alt vi leser, om vi skal komme med masse spådommer basert på hva Bibelen sier. Vi kan ikke bare ut det som passer oss, og så la resten ligge. I hvert fall ikke om vi skal bruke det som argument og enda viktigere for å peke ut det som kan være ett profeti. Mye har ennå ikke skjedd av det Bibelen sier skal skje, så å spekulere i verdens undergang nå blir etter mitt syn meningsløst og i bunn og grunn i strid med Bibelen selv.

Kortversjonen er at jeg tror nok endetidens første tegn kan ha begynt. Men hva er endetiden? Snakker vi om de siste syv års intense helvete (spesielt de siste 3,5 år), eller snakker vi om en mye lengre periode?

Vær alltid klar
Mange sier at Israels tilbakekomst i 1948 var begynnelsen, og at folk som opplevde dette også vil oppleve slutten. Jeg personlig er ikke sikker på at fikentreets blomstring er Jesu omtale av det Israel som kom i 1948, slik svært mange kristne tror. Selv om jeg vet jeg kan ta feil tror jeg vi snakker om en lengre periode enn frem til omlag 2020-2040, som det ligger ant til om man tror Israel i 1948 er realiseringen av Jesu nevnte lignelse om fikentreet. Men slutten kan komme i morgen den. Bibelen er krystallklar på at vi alltid må være klare. Derfor er en spekulasjon om når egentlig helt meningsløs. Endetiden kommer når den kommer. Frem til da gjør vi vårt beste her på jorden, og holder oss langt unna slik skremselspropaganda som hva vi nettopp har sett.

 

Enhanced by Zemanta